Vlast
Vlast nije od boga data nikome. Data je od naroda. Vlast je narodu odgovorna za svaki problem koji postoji, a narod će biti zahvalan ako je sa njom zadovoljan. Svaki pojedinac u vlasti, jeste privremeni vršilac dužnosti, koji nosi veliko breme odgovornosti. Neodgovoran pojedinac u vlasti, zlo je po narod.
U istoriji čoveka, a posebno u periodu nametnutog poimanja demokratije sa zapada, vlast je postala otuđeni deo manjeg broja građana jedne države, koji je pod izgovorom demokratije, uzurpirao vlast nad državom i narodom. Svedoci smo da se trenutno u većem broju država sveta ostvaruje vazalni odnos političkog establištmenta, koji u interesu neke druge države, grupe ili pojedinca van sopstvene države, ostvaruje sve ono što nije u interesu njegove države i naroda. Uzrok takvoj pojavi leži u činjenici da se u svetu izdvajaju određeni pojedinci i grupe, koji svojim interesima i novcem, teže da zagospodare celim svetom. Na njihovom putu interesa, nije zaobiđena ni Srbija, koja je iznedrila pojedince i grupe koji su spremne da udovolje svakom tuđem interesu zarad vlasti i svega onog što zloupotrebom ona nosi sa sobom.
Vlast je od postanja čoveka bila privlačna zbog moći koju nosi sa sobom. Istorija je zabeležila razne vrste vlasti, moći i njihove zloupotrebe koje su išle do krajnosti ljudskog razuma i poimanja života. Koliko god da se neko trudio da osvoji vlast, jednog dana je morao otići sa nje ili prinudno pasti u krvi jer nije dovoljno dobro shvatio da je svačiji život deo u trajanju vremena, da sve ima svoj početak, kao početak kraja. Zbog ne mogućnosti da se shvati potreba za odgvornim uređenjem ljudske zajednice, postojale su ogromne razlike u skladnosti i uređenju određenih ljudskih zajednica sa manjim ili većim brojem svojih pripadnika. Srbija kroz vekove bila je veća ili manja, sa velikim ili beznačajnim pojedincima u vrhu vlasti, što je osnov za sagledavanje istorije u cilju kreiranja bolje budućnosti. Na žalost svih građana Srbije, živimo u vreme jačanja autokratije, bez jasne vizije kolektivne budućnosti, koju zaslepljuju lični interesi pojedinaca koji su se domogli vlasti upotrebom laži nad narodom.
Kada se poimanje vlasti svede na potrebu za lažnim održavanjem rejtinga, koji se podupire sa stotinama autobusa punih građana, koji za sendvič ili par hiljada dinara, trebaju otići da izigravaju dekor u lažnoj podršci lažnog autoriteta, tada se dolazi do gubitka identiteta naroda, kom odsustvo jasnog stava o vremenu i prostoru, u kom i na kom živi, postaju vreme za preživljavanje. To vreme prolazi sa svima nama u njemu, uz stalnu potrebu za dokazivanjem nečega što je jako vidljivo, žalosno i smešno u isto vreme. Taj trag u vremenu preti da ostavi pustoš u prostoru na kom se nalazi Srbija. Možda otuda i potreba nosioca vlasti da u svojim izlaganjima veoma često koriste termin mala država, mali narod, obični ljudi, kojima etiketiraju svoje građane. Veličinu države, naroda i građana ne simbolizuju usta pojedinca, već oni sami u svojoj sposobnosti da shvate ko su, odakle su, šta hoće i kojim putem u budućnosti žele koračati u ime prošlosti te iste budućnosti jer svi smo mi deo budućnosti prošlosti.
Cerski Pokret Srbije svoja poimanja vlasti gradi na potrebi svakog građanina Srbije da živi u državi u kojoj vlada red, odgovornost i jasna vizija opredeljenosti da se nikada ne treba postaviti pitanje veličine države i brojnosti njenog naroda, ako je cilj bolja budućnost i harmonija u životu svih. Svako produbljivanje jaza među građanima, koje sprovodi aktuelna politička vlast, pod stalnim pritiscima i u cilju ostvarivanja ciljeva neprijatelja čovečanstva, dovodi do sunovrata normalnosti zarad lažnog poimanja demokratije. Težnja za isticanjem nenormalnosti i bolesti kao osnova za razvoj lažnog poimanja demokratičnosti države i društva, dovodi do razbijanja porodice kao osnova zajednice i stabilnosti jednog naroda i države. U koliko se nastavi sa ovakvim trendom, mogu se očekivati usvajanja zakona kojim će se magarci proglasiti za svete životinje, kako se pojedinci u politici ne bi osećali inferiornim u odnosu na njih.
Cerski Pokret Srbije polazi od poimanja vlasti koja je nužnost za odgovorno i nasledno obavljanje poslova koji se postavljaju pred nosioce vlasti u cilju obezbeđenja pravde, prava i jednakih uslova za život svih građana. To podrazumeva da se ne treba zakonom propisivati nečije veće ili manje pravo u odnosu na drugog, već da svi imaju pravo biti ono što jesu u koliko ni na koji način ne ugrožavaju pravo drugog. Srećnu državu i vlast ne čini zakonska regulativa da svaka treća žena treba biti na listi odbornika ili poslanika, što je zakonska diskriminacija žena, već tu sreću treba da predstavlja činjenica da su svi oni koji su izabrani stručni, odgovorni i sposobni da štite interese svojih sugrađana. Podela populacije na muške i ženske, vernike ove ili one, seksualnu opredeljenost, boju kože, kao i svaka druga podela uokvirena u zakonske okvire, nije ništa drugo do igra satane u stvaranju uslova za nove krize i podele u državi i društvu, koje će stvoriti uslove za nova razaranja, uništenja i propast.
Ako imamo jasnu predstavu o ljudskim potrebama za miran i normalan život, suvišno je svako nametanje pravila i obaveza koje ne vode ka nečem boljem. Nije demokratija slepo izvršavanje tuđih naloga i potreba, već imanje svog stava o normalnosti za život svih na jednom prostoru i u vremenu zajedničkog bitisanja. Svako ko nije za poslednjih trideset godina shvatio apsurnost podela među ljudima, taj nije trebao ni živeti jer ništa nije naučio. Posebno naglašavamo činjenicu da se Evropa ujedinjuje u vreme kada je bezdušno razbijala jednu državu u svom središtu, uz podršku pojedinaca koji danas predstavljaju sinonim vlasti, preobraženi u velike demokrate, pomiritelje i graditelje srpske propasti. Srbija mora izaći iz tog začaranog kruga pakla, a može to učiniti jedino ako sve više nas shvati da za razumevanje vlasti nije u potrebi pojedinaca da do nje dođu ili na njoj ostanu, već u potrebi da se život svih nas u Srbiji organizuje na takav način da nema nejednakosti, većeg ili manjeg prava u odnosu na pravo na život, ličnu i zajedničku sreću. Ovaj narod nije glup da mora učiti i ponašati se kao naslednici najvećih zločinaca u istoriji čovečanstva jer oni nemaju mnogo šta naučiti ovaj narod osim ubijanja i istrebljenja zarad potrebe manjeg broja čovečanstva. Dakle Vlast je čast, odgovornost i briga o svima.